reittikuvaus ja ohjeita

Kolme vuotta harjoiteltiin kevyesti ja nyt siirrytään hieman vaativampaan polkujuoksuun!

  • Lähtö: Saaren kansanpuiston kioskin luona, josta juostaan leveätä hiekka/metsätietä.
  • 0,85 km: siirrytään rantapolulle (käännös vasemmalle)
  • 1,3 km laavu/nuotiopaikka, jonka jälkeen käännytään loivasti oikealle
  • 1,6 km tiukka käännös oikealla ja aletaan juosta harjun päällä. Määrlammi näkyy vasemmalla, Suujärvi alkaa näkyä oikealla
  • 1,8 km: siirrytään merkitylle polulle
  • 2,0 km polkujen risteys, jatketaan vasemmanpuoleista polkua harjun päällä.
  • 2,9 km TIEN YLITYS. (Varovaisuutta) Juostaan tien vasenta reunaa 50m ja siirrytään tien toiselle puolelle. Nyt alkaa tiukka pätkä: 500m metsäkoneuraa ylös ja alas ja vielä uudelleen ylös...
  • 3,5 km polulta metsätielle. Jatketaan polkua Kaukolantien suuntaisesti ( ei mennä Kaukolantielle)
  • 3,9 km Kaukolantien ylitys ja HUOLTO, jonka jälkeen jatketaan luotisuoraa rajaa ja polkua 400m
  • 4,3 km Käännytään traktoriuralle, jota jatketaan aina peltotielle (Ternimäente) saakka.
  • 5 km. Sähköpylvään jälkeen taas polulle
  • 5,2 km metsätietä pitkin Kaukolantielle saakka, josta käännytään oikealle
  • reilut 50 m tien reunaa ja puomin ohi hiekkatielle
  • 5,7 km. Uusi reitti alkaa: hyvä alamäki, mutta käännytään vasemmalle polulle. Kaunista polkua jatketaan 300m
  • 6 km: Käännytään oikealle alamäkeen. Lasketellaan parisataa metriä
  • 6,2 km Käännytään vasemmalle polulle ja noustaan polkua ja tietä aina Alikyläntielle saakka
  • 6,5 km: Alikyläntietä oikealle ja tietä pitkin 600m
  • 7,1 km Ilvesreitti alkaa, käännös oikealle - jatketaan tietä pitkin
  • 7,4 km Tässä tarkkana: Ilvesreitin polkuosuus alkaa - polku kääntyy oikealle
  • 7,5 km pahin ylämäki - älä tuhlaa kaikkia paukkuja, sillä matkaa on Kaukolanharjua pitkin vielä 700m
  • 8,2 km. Näkötorni. Maali. Nyt voi huokaista ja palailla lähtöalueelle

Huom!

Polkuosuudet ovat paikoin kapeita, joten siellä ohitukset ovat hankalia. Kannattaa hakea asemat leveämmillä kohdilla (niitäkin riittää)

Varovaisuutta: Poluilla on juuria ja kiviä, joten kannattaa katsoa jalkoihin. Hyvät jalkineeet antavat lisäturvaa. Jos ei ole kiirettä, niin kannattaa katsella maisemiakin.

Siisteyttä: Älä jätä roskia luontoon (Huollossa on roskis, samoin kisakeskuksessa)

Osallistuminen omalla vastuulla